Bra start...

ja, jag hade ju en bra start på hösten. Gick 4 dagar i skolan, var as glad, kände att jag äntligen kunde få börja om,glömma allt och få en ny start. Få glömma alla människor som svikit mig och hitta nya människor att våga lita på. Men ICKE. På torsdagen vid 6 tiden blev jag förlamad på hela vänster sida, pappa ringde vårdupplysningen, dom sa att vi skulle släppa allt och åka direkt till danderyds akuten. Där blev jag snabbt behandlad av en massa människor i vita kläder som på film. Efter någar minuter sa dom att dom misstänkte att det var en stroke. En stroke ?! 16 år gammal och har haft en stroke, kul... Efter ca 3 timmar med undersökningar, röntgens och en massa prat och väntan så kom dom in mitt i rum sa att det inte var nån stroke. Det kändes som att en sten släppte från mitt bröst. Men dom vill ha kvar mig under natten men att jag var för ung för att ligga på danderyd så det kom en ambulans och hämta mig och körde mig vidare till astrid lingrens sjukhus. När jag väl kom dit så skullle dom såklart göra samma undersökningar för att kunna fylla i sina papper ... Hamnade runt 3am i ett rum på neurointensiven. Dagen efter skulle dom ta ett ryggmärgprov, men pga av att jag har tränat sen jag var typ 4 så har jag tydligen för mycket muskler i ryggen  som gjorde det svårt att komma in i ryggen och hitta rätt. detta ledde till att dom behövde sticka mig 7 gånger istället för 1.Hoppas alal förstår min smärta.. Men dom lyckades inte och gav upp. under natten blev jag jätte sjuk och fick VÄRLDENS huvudvärk och spydde x antal gånger. VIlket gjorde att dom inte ville gå in i rygggen igen när jag  var vaken. så jag fick åka ner på operation så sövde dom ner mig och så fick dom ta ryggmärgsprovet. Blev ännu sjukare av detta viket gjorde att jag nästan låg i koma i en vecka. Nej men hade sån huvudvärk så låg med en ögonbindel i ett mörkt knäpptyst rum. jag kunde inte ens gå upp och gå på toa utan två personers hjälp. Äta kunde jag inte heller göra.. Så dropp blev det, och tydligen har jag små kärl så det var svårt att sätta en infart i min hand så där höll dom också på ett antal gånger.. Iaf fick åka hem efter en vecka på sjukhus, men har varit sängliggandes  i en vecka hemma, så har varit borta från verkligheten i 2 veckor. 
 
jätte bar start på mitt nya liv, vilket jag behöver börja om med för att kunna överleva tiden som tonåring. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0